Săptămâna aceasta a fost înregistrat un nou record de manipulare în România. Am avut două situații flagrante de distorsionare a realității cu participarea directă a unor trusturi media și evident cu o diseminare masivă a manipulărilor prin intermediul Facebook. E vorba de cazul profesoarei suplinitoare și de logo-ul pentru București. Nu intru în detalii, pentru că probabil lucrurile s-au lămurit și oricum s-a discutat deja prea mult. Ce putem concluziona? Că există o mașinărie de propagandă evidentă, formată din instituții media cu acționariat diferit, dar cu agendă comună. Tot cu ocazia acestor mizerabile operațiuni de intoxicare a românilor ar trebui să fie identificate soluții legale pentru combaterea fenomenului de manipulare voită, directă, concertată a opiniei publice din România. Deja nu mai discutăm despre mici exagerări de presă sau despre virale fake pe Facebook. În lipsa unor organisme profesionale credibile de reglementare în domeniul conținutului media, probabil că în astfel de situații, instituțiile sau persoanele care sunt afectate direct de asemenea manipulări ar trebui să facă front comun și să se adreseze justiției. De fiecare dată. Și cu siguranță fenomenul ar fi redus. Mai există o latură a fenomenului, care are legătură cu persoanele care simt o nevoie interioară de a fi manipulate, pentru ca mai apoi să-și refuleze frustrările și neîmplinirile pe Facebook sau în stradă.

Anunțuri