Subterranean Homesick Blues e primul cântec semnat Bob Dylan pe care l-am ascultat. Știu asta cu siguranță, chiar dacă mi-ar fi greu să-mi amintesc cu exactitate anul. O piesă compusă în 1965, despre efectele codeinei și politica de război a SUA, totul fiind îmbrăcat în ton cu deja integratul curent protestatar din cultura muzicală americană. Au urmat apoi casete audio și viniluri cumpărate din piața de vechituri a Timișoarei (Ocsko), iar după Revoluție de la standurile din Piața 700 și (probabil) din zona librăriei Eminescu. În perioada liceului aveam senzația că Bob Dylan e coleg cu mine și prietenii mei, mai ales atunci când chiuleam de la ore și dădeam o fugă până la Rocka Rolla să vedem ce muzică au mai adus băieții sau dacă s-au înscris mai mult de două persoane pe lista pentru concertul U2 de la Budapesta. Vacanțele petrecute la Lenauheim (lângă Jimbolia) au însemnat zile de audiție a albumelor sale, acolo având și doi prieteni și vecini „muzicali” mari amatori de Dylan, Adi (Adrian Lupuț) și Cătă Punkerul (Doru Lazăr).

dylan

În momentul în care mi-am început activitatea la radio (1995), evident că piesele lui Bob Dylan au reprezentat repere muzicale aproape fixe în programele matinale. Astăzi, am aflat că marele Dylan e primul muzician din istorie care primește Premiul Nobel pentru Literatură. Vestea înțeleg că i-a făcut pe diverși jurnaliști „de casă” ai Nobelului să strâmbe din nas, însă eu cred că, de fapt, doreau doar să imite vocea inconfundabilului Robert Allen Zimmerman.

Blowin’ In The Wind

Bob Dylan

How many roads must a man walk down
Before you call him a man?
How many seas must a white dove sail
Before she sleeps in the sand?
Yes, and how many times must the cannon balls fly
Before they’re forever banned?
The answer, my friend, is blowin’ in the wind
The answer is blowin’ in the wind
Yes, and how many years can a mountain exist
Before it’s washed to the sea?
Yes, and how many years can some people exist
Before they’re allowed to be free?
Yes, and how many times can a man turn his head
And pretend that he just doesn’t see?
The answer, my friend, is blowin’ in the wind
The answer is blowin’ in the wind
Yes, and
Yes, and how many times must a man look up
Before he can see the sky?
Yes, and how many ears must one man have
Before he can hear people cry?
Yes, and how many deaths will it take ‘till he knows
That too many people have died?
The answer, my friend, is blowin’ in the wind
The answer is blowin’ in the wind