Am lucrat aproape zece ani ca jurnalist radio și ulterior ca reporter/editor/publicist în presa timișoreană, apoi am activat în zona consultanței media până acum patru ani, dar nu am văzut niciodată atâta disperare după funcții, lipsă de onoare, inteligență și, nu în ultimul rând de bun simț. În ritmul ăsta, PMP va cuceri tot mai mult electorat de dreapta în vestul țării. Era evident că Traian Băsescu va juca în așa fel încât să aibă o poziție superioară în Timiș față de PNL, pentru că din bazinul de dreapta își caută adepți.
Manevrele făcute de peneliștii timișeni pentru a bloca administrația județeană până la găsirea unei soluții de impunere a unui președinte de consiliu județean sunt de-a dreptul comice, mai ales că prin acestea și UNPR a ieșit din schemă, dacă protocolul PSD-PMP-ALDE va fi respectat și nimic nu indică o eventuală schimbare de ultim moment. Roxana Iliescu, o figură nouă în politica timișeană, a reușit – grație mișcărilor haotice și stupide ale celor care au vrut neapărat să schimbe rezultatul alegerilor județene, ce au propulsat PSD pe prima poziție – să-și facă o notorietate pozitivă și să dea o lecție unora care se cred mari combinatori. De asemenea, ALDE s-a profilat ca o formațiune serioasă în aceste zile, iar mâine Traian Stancu poate confirma că partidul său reprezintă o alternativă la PNL în județ.
Iată ce a declarat, azi, pentru stiripesurse.ro, Roxana Iliescu:
„Eu am declarat încă de la început că-mi doresc ca proiectele cu care echipa mea a mers în campania electorală să fie susţinute de către cei de la PNL. Din păcate, nu am avut absolut nicio ofertă serioasă, nicio discuţie, nicio negociere. Până acum, când lucrurile au avansat într-o altă direcţie, nu ne-am întâlnit nici măcar o dată ca să putem discuta serios pe tema asta. Mai mult, colegul meu Marius Dugulescu, care a candidat la funcţia de primar la Timişoara a avut parte de foarte multe jigniri din partea domnului Robu (primarul Timişoarei, preşedinte PNL Timiş – n.r.). Noi am semnat protocolul cu PSD. Am făcut demersul în ultima zi, seara, înainte de prima convocare la consiliul judeţean. Am confirmat protocolul. Inclusiv în teritoriu există această majoritate creată. Avem 7 viceprimari şi se vor mai constitui”.
img-7987
(imagine preluată de pe evz.ro)
După ce UNPR Timiș a renunțat la cei doi vicepreședinți pe care îi avea asigurați în urma înțelegerii de la nivel central cu PSD, era firesc ca Sorin Grindeanu, liderul județean al social-democraților, să caute o soluție pentru păstrarea avantajului de două mandate în plus față de PNL. Contrar multor speculații, PMP Timiș, atât prin Roxana Iliescu, cât și prin fostul deputat Dugulescu, a respins cântecele de sirenă obosită lansate de câțiva politicieni sexagenari și a mers pe linia protocolului încheiat cu PSD și ALDE.
Cea mai dificilă poziție cred că o are acum Titu Bojin, cel care a reușit performanța uriașă de a aduce UNPR în Consiliul Județean, exclusiv prin eforturile sale, prin tenacitatea recunoscută și datorită echipei de profesioniști cu care a lucrat în campania electorală. Refuzând să se retragă, după ce PSD a decis că nu mai poate candida pentru o poziție de consilier județean, Bojin singur a tras după el o formațiune care în Timișoara a obținut un număr de voturi mai mic decât cel al membrilor de partid. Acum, în urma unor halucinante scheme de negociere (sic!), Bojin își vede tot efortul aruncat la gunoi.
Presa locală de azi face dezvăluiri incredibile despre ultimele manevre făcute de peneliști în încercarea de a bloca accederea fostului ministru Sorin Grindeanu la funcția de președinte al CJT. Practic, profitând de revenirea la vechea lege privind alegerea executivului județean (act normativ care, iată, dă posibilitatea unor jocuri la limita democrației și normelor unui stat de drept), peneliștii sfidează votul a aproape 90.000 de timișeni, care au ales PSD.
UPDATE:
Situația peneliștilor seamănă cu o scenă din cascadorii râsului, după ce negocierile cu PMP Timiș au fost preluate de primarul Aradului, Gheorghe Falcă și a fost pusă în discuție schimbarea viceprimarului PNL al Timișoarei, Dan Diaconu, proaspăt ales, pentru a i se oferi lui Marius Dugulescu (PMP) această funcție!? De parcă am vorbi despre un joc lego în administrația orașului. Ulterior, scos din schemă cu zgomot, primarul Timișoarei a anunțat că nu se pune problema schimbării lui Diaconu, astfel încât s-a așternut ceața peste Primăria Municipiului Timișoara, transformată în teren de golf politic de acești indivizi. Până unde poate merge batjocura acestor oameni față de cei care i-au votat, față de electoratul propriu!? În loc de concluzie, tot doamna Iliescu de la PMP a clarificat lucrurile, lăsându-i într-un off-side de zile mari pe toți acești meritocrați, estompați și cum mai sunt ei, în timpul liber și la serviciu. Roxana Iliescu, pentru pressalert.ro:
„Reconfirm faptul că protocolul semnat cu PSD şi ALDE rămâne valabil. I-am transmis domnului Falcă acest lucru în cursul zilei de ieri şi i-am spus şi care îmi sunt argumentele, muţumindu-i pentru ofertă. Aşa cum am spus şi duminică, noi nu am avut o ofertă serioasă din partea PNL pe durata cât am fost deschişi la discuţii, deci din punctul meu de vedere nu s-a schimbat nimic. Eu ştiu că domnul Falcă a avut o discuţie şi cu colegul meu Marius Dugulescu şi că, spre deosebire de zilele trecute, în discuţie a fost pus chiar unul din posturile de viceprimar al Timişoarei. Ştiu Marius a refuzat oferta PNL, respectând protocolul semnat cu PSD. Nu ştiu despre ce seriozitate putem vorbi din partea PNL, dacă ne uităm că domnul Dugulescu a fost sunat să i se propună postul de viceprimar şi acum domnul Robu susţine că cele două posturi nu sunt deschise pentru negocieri”.
Confirmarea a venit și de la fostul deputat Dugulescu:
„Da, am fost contactat de Gheorghe Falcă. Este însă prea târziu. Noi am avut deschidere la început, am fost bine intenţionaţi, dar acum nu se mai poate. Suntem oameni serioşi şi respectăm înţelegerea pe care o avem cu PSD şi ALDE”.