În peisajul arid și aproape previzibil al publicațiilor on-line cu conținut politic, social, economic, ieri, a apărut un blog ce promite. E lansat de Ciprian Jichici, unul dintre specialiștii IT cunoscuți din România, fost consilier municipal PNL la Timișoara. Jichici a fost una dintre cele mai respectate voci din administrația locală, având mereu poziții bine argumentate și un discurs public vizionar. Contextul probabil imposibil de acceptat pentru un om care și-a construit traseul profesional corect l-a determinat pe fostul liberal să renunțe atât la calitatea de consilier, cât și la cea de membru de partid.

În prima postare de pe blogul său, Ciprian Jichici fixează marea problemă care există în partidele din România, cu exemple concrete din spațiul public timișorean:

„…I-am admirat pe cei care, ajunși în vârful vreunei piramide, își mențin capacitatea de a-și înțelege și recunoaște slăbiciunile, de a admite că sunt departe de a fi perfecți și că au oricând de câștigat ascultând cu adevărat o părere profesionistă și bine argumentată. Indiferent de nivelul la care își desfășoară activitatea, m-au impresionat liderii care în relația cu lumea exterioară joacă rol de paratrăsnet pentru echipa lor, asumându-și nu doar realizările ci și rateurile.

Politica românească a eșuat lamentabil în ultimele două decenii tocmai pentru că asemenea oameni au lipsit și lipsesc aproape cu desăvârșire. Apetitul liderului politic român pentru cărători de servietă, lingușitori și boi obedienți este aproape fără limite. Întreg sistemul politic este construit în așa fel încât slăbiciunea, lipsa de opinii proprii și de asumare a acestora, reprezintă norma. Marota infectă numită pompos „disciplină de partid” este scuza perfectă pentru toate porcăriile, tâmpeniile și prostiile de care ne lovim aproape zilnic. Am trecut personal prin situații în care mi-am atenuat tonul sau chiar am tăcut în numele „disciplinei de partid”. A venit însă momentul în care am realizat că pentru mine este un compromis prea mare și am renunțat…”

Textul integral poate fi citit AICI!