Două subiecte promovate de presa timișoreană mi-au atras atenția zilele acestea. Primul este legat de deplasarea primarului Nicolae Robu în Statele Unite, unde participă la o reuniune a edililor din mari orașe ale lumii. Foarte bine, evident! Numai că domnul Robu are un comportament public de primar de comună izolată, pentru că altfel nu putem să ne explicăm faptul că s-a fotografiat în fața unor clădiri, statui și fântâni din NYC, transmițându-le timișorenilor salutări, prin intermediul facebook!? Sunt sigur că timișorenii s-au bucurat enorm (sic!) și au salutat cu entuziasm prezența primarului în Statele Unite. Poate era mai interesant să vedem imagini de la întâlnirile oficiale pe care le-a avut, dacă acestea s-au și întâmplat.

foto robu

(foto: tion.ro)

Al doilea subiect este legat de un film de prezentare turistică a Timișului, lansat de Consiliul Județean. E vorba despre o producție atât de modestă încât sunt sigur că niciun potențial turist – român sau străin – nu va fi atras de județul nostru dacă va urmări acest așa-zis spot publicitar. Nu mă refer doar la tehnica de filmare sau la montaj, ci la faptul că lipsește conceptul, iar filmul nu transmite practic nicio idee de forță. Nici măcar obiectivele județului nu au fost alese inteligent, iar unele cadre parcă au fost luate pentru a-i îndepărta pe turiști. Chiar nu au găsit cei de la Consiliul Județean câteva spații de cazare civilizate, pensiuni, hoteluri cu standarde mai ridicate decât cele care apar în producția respectivă? Era obligatoriu să vedem ghivece de flori ruginite, bărci nevopsite, colonade pline de mucegai, etc ? Iar plimbarea tinerilor care au avut rolul de figuranți (desigur aceștia nu au nicio responsabilitate, doar au „pozat”) devine plictisitoare rău de tot și nu transmite chiar nimic, decât clișee nonverbale, cum ar fi pozele pentru Facebook.

Cred că era simplu pentru CJT să găsească specialiști în producții video la Timișoara, numai că probabil cei care au girat toată povestea nu pot depăși stadiul filmulețelor de nuntă…și acestea realizate de amatori. Pe viitor, le recomand să ceară o ofertă de la studiourile profesionale de producție audio-video din Timișoara și să nu mai consume banul public pe asemenea prostii.