Papa Francisc a vorbit, ieri, despre atacul terorist de la Paris, insistând asupra aberației de a ucide în numele lui Dumnezeu. Suveranul Pontif a subliniat, însă, și problema responsabilității atunci când te exprimi în public:

„Trebuie să avem această libertate, dar fără să ofensăm. Căci este adevărat că nu trebuie să reacționezi violent, dar dacă dl. Gasbarri (responsabil cu călătoriile papale, aflat în timpul interviului lângă Papa – n.r.), la care țin foarte mult, spune o grosolănie despre mama mea, trebuie să se aștepte să primească un pumn! Este normal… Nu poți provoca, nu îi poți insulta pe alții, nu trebuie să-ți bați joc de credință!

Pope

Este o moștenire a iluminismului: sunt atâția oameni care vorbesc urât despre religii, care își bat joc, care se distrează pe seama religiei altora. Aceștia provoacă. Și atunci se poate petrece ce i s-ar întâmpla d-lui Gasbarri dacă ar zice ceva despre mama mea. Există o limită! Fiecare religie are demnitatea sa, fiecare religie care respectă viața umană și omul, și nu pot să-mi bat joc de ea… Există o limită! Am dat un exemplu la limită pentru a spune că în materie de libertate de expresie sunt limite… De aceea am dat exemplul cu mama mea.”

Citiți articolul complet AICI.

