Sărbătorile Pascale de anul acesta au adus un trist record în România. Niciodată, cred, bisericile nu au fost asaltate, la modul cel mai grotesc, de politicieni dornici să-și facă publicitate. Problema nu e că politicienii au mers la Biserică, ci că cei mai mulți dintre aceștia s-au plantat în coasta popilor care nu au mai contenit să le mulțumească pentru faptul că sprijină cultul ortodox. Enoriașii care au avut neșansa să asiste la astfel de mascarade cu siguranță au plecat acasă cu un gust amar. Nu e posibil ca un politician să fie obiectul unor laude deșănțate în noaptea de Înviere! Doar popii au procedat așa, pentru că preoții niciodată nu ar accepta ca un individ ce temporar ocupă o funcție publică să devină obiect de marketing bisericesc într-o zi de sfântă sărbătoare.

Eu am ales anul acesta să petrec Săptămâna Mare departe de lumea dezlănțuită și am ales mănăstiri mai degrabă izolate din țară. Astfel, am putut să mă bucur de momente frumoase, împreună cu familia, ajungând, la un moment dat ca în biserică să fie doar preotul, un grup de măicuțe și noi. Fără secretari de județ, fără parlamentari ipocriți, dar mai ales fără popi farisei…

ptr blog

