Anexarea Peninsulei Crimeea a readus în discuție situația din Transnistria. Acolo vorbitorii de limbă română sunt supuși unor abuzuri incredibile, fără ca diplomația românescă să aibă vreo intervenție notabilă. Propaganda moscovită susține că românii din Transnistria sunt fascisti. Simplu, fără complicații și cu priză inclusiv prin cancelariile schizofrenice aparținând unor țări dezvoltate ale Uniunii Europene. Oare nu-și mai aduce nimeni aminte că acest tip de manipulare a funcționat vreme de 50 de ani în Europa de Est? Redau un fragment din interviul cu Ion Iovcev, directorul Liceului „Lucian Blaga” din Tiraspol, realizat de gandul.info:

„Dumneavoastră de ce aţi rămas acolo?

Chiar mă întreb şi eu. M-a prins timpul aici. Am venit pentru studii şi am rămas. Apoi când am devenit director nici n-am simţit când a trecut timpul, nu puteam să-i lăsăm pe copiii pe care i-am educat în spiritul românesc. Am rămas pentru asta, să-i educăm pe aceşti copii, generaţie după generaţie. Pe de altă parte, unde să plecăm? Ştim că românii sunt primitori.  Dar ca să trăieşti în România îţi trebuie bani. Ce să facem să ne oprim la Gara de Nord?…” Interviul complet poate fi citit AICI.