Etichete

„Majoritatea cetăţenilor , la care ajunge Monitorul Primăriei, dacă noi îl distribuim în mod corect, nu au alte informaţii. Să nu credeţi că stau să citească ce scrie mai ştiu eu cine(…) Unii chiar se cred importanţi prin simplul fapt că scriu ei ceva sau mă critică pe mine (…) A apărut acuma o discuţie că eu le-am cerut celor de la PSD să nu-i mai plătească, dar nu scriu asta, dar eu asta le-am cerut, vă spun dumneavoastră, că v-am mai spus că sunt plătiţi de PSD. Şi am avut o discuţie tranşantă la un moment dat. Am spus “hai să lămurim lucrurile. Nu mă deranjează că se scrie negativ la adresa mea, de către X, Y sau Z, pentru că aceste personaje nu reprezintă absolut nimic. Pot să scrie până obosesc. Ce mă deranjează este ca aliaţii mei să dea mâncare celor care fac aşa ceva. Şi le-am spus – ştiu că-l plătiţi şi pe ăsta, şi pe ăsta şi pe celălalt. Pe unii chiar prin salar, la vedere, dar nu numai. Dincolo de salariu mai este şi altceva, despre care eu ştiu. Nu-i norma lucrul ăsta. Hai să clarificăm, dacă nu şi eu ies public şi spun uite cum funcţionează alianţa noastră. Scrie ăsta, ăla şi ălălat, scriu aşa cum scriu la adresa mea şi sunt plătiţi tocmai de aliaţi. Vreţi să facem cunoscut asta, facem, nu este nici o problemă. E anormal. Şi atunci s-au jurat că n-au plătit să scrie împotriva mea, dar evident au recunoscut că plătesc, dar zic că plătesc ca să nu scrie negativ împotriva lor. Şi atunci am spus, asta înseamnă taxă de protecţie. Voi lucraţi cu taxă de protecţie? (râsete în sală). Că nu aveţi vână să înfruntaţi astfel de nemernici care din asta trăiesc?  Chiar vă pasă de asta? Vreau să văd ceva şi au promis că vor lua nişte măsuri în continuare. Vom vedea imediat reacţiile – momentul în care vor fi şi ei criticaţi înseamnă că nu mai plătesc taxă de protecţie. Despre asta este vorba”.

Declarația de mai sus aparține, așa cum probabil ați intuit, primarului penelist al Timișoarei, profesorul universitar Nicolae Robu, potrivit unei stenograme publicate de site-ul pressalert. Piața media a explodat în această dimineață după ce jurnaliștii portalului respectiv au făcut publică o înregistrare a ședinței conducerii PNL Timiș. Din acest moment, dacă stenograma este reală, USL Timiș are o mare problemă. Unul dintre copreședinți lansează public acuze la adresa jurnaliștilor, fără să nominalizeze persoana sau persoanele despre care deține informații că ar șantaja. După cum știm, șantajul nu este o joacă cu grebla prin curte, ci o gravă infracțiune, ca urmare domnul Nicolae Robu este obligat să spună cine șantajează, pentru că în caz contrar poate fi acuzat de tăinuire, altă infracțiune. Pe de altă parte, din punct de vedere politic, actualul primar al Timișoarei trebuie să explice cine este „interlocutorul” său din PSD Timiș, persoană cheie care, potrivit lui Robu, are informații despre presupusul șantaj de presă. Nu e prima dată când președintele PNL Timiș susține că deține informații despre ziariștii care practică șantajul, recent el vorbind chiar și despre suma de 3000 de euro pe care unul sau mai mulți jurnaliști ar încasa-o pentru a-l ataca pe el. Nici declarația respectivă nu a fost urmată de vreun nume, de vreo probă, ceea ce înseamnă că domnul Robu fie aberează, fie ascunde o informație care ar trebui să ajungă pe masa procurorilor. O a treia variantă nu există.

Să nu ignorăm faptul că acuzele lui Robu au fost formulate într-o ședință oficială a unui partid aflat la guvernare, ca urmare este cu atât mai grav faptul că primarul Timișoarei ascunde procurorilor informații despre care susține că sunt reale și că are probe. În urma acestui nou derapaj, am înțeles că mai mulți jurnaliști timișoreni iau în calcul posibilitatea de a se adresa justiției pentru clarificarea acestor acuze care murdăresc breasla jurnalistică județeană și națională, având în vedere că în Timișoara activează mulți corespondenți din presa centrală.

În concluzie, domnul Nicolae Robu ar trebui rapid să prezinte numele jurnaliștilor care șantajează, evident cu probele aferente și să ceară intervenția Parchetului. De asemenea, „interlocutorul” din PSD Timiș al domnului primar e normal să reacționeze și să dea publicității cazurile de șantaj pe care le cunoaște!

Din acest moment, nu mai glumim!

