Etichete

Am deschis de puține ori televizorul în ultimele zile, însă chiar și așa mi-au rămas în minte imaginile cu grupuri de cetățeni români (de diferite etnii) care au ieșit la iarbă verde, în șlapi și pantaloni scurți, pentru a frige mititei și a asculta manele. După aceste „știri” au urmat, ca de obicei, „reportajele” realizate în cluburile din Mamaia sau din București, unde tineri sub influența alcoolului sau a drogurilor urlau în microfon și arătau poporului cât de bine se distrează, împreună cu dansatoarele la bară. Nu au lipsit informațiile televizate despre Borcea, Botezatu și alte personaje de acest gen. Cam asta este imaginea pe care s-au străduit să o prezinte televiziunile de știri din România și în acest an. Mi-am adus aminte de un citat al scriitorului Octavian Paler: „Nu există sentiment tragic la români. Cred că dragostea la noi parcurge doar distanţa dintre romanţă şi pat. Avem o psihologie de popor superficial, de popor care poate frige mititei pe orice Golgotă. Îmi iubesc ţara atunci când nu mă uit la televizor şi când nu merg pe stradă.”

