Mârlanul. Personajul respectiv şi-a consolidat foarte bine poziţia în societatea românească a ultimilor ani. Acesta este de mai multe tipuri, dar îl caracterizează educaţia precară, incultura, tupeul dus la extrem şi, după caz, banii nemunciţi. Mârlanul de Timişoara e puţin mai stilat în comparaţie cu Mârlanul de Piteşti, spre exemplu. El se crede un om informat, iar cultura sa generală se rezumă la câteva mărci de parfum, ştiri de tabloid din patul vreunei dame de consumaţie din şou-biz şi informaţii de kkt despre retrogradata Poli Timişoara. Cu siguranţă nu îşi mai aminteşte ultima carte citită, pentru că nu are timp de pierdut! El poate fi văzut la cafenelele de top din oraş, la volanul gipanului de neam-prost pe care îl posedă sau, în cazul mârlanilor pârliţi, într-o „coajă” de maşină cu numerele de Italia, care face zgomot şi scoate fum.

Mârlanul posedă, de regulă, o mârlăniţă în dotare, iar dacă are bani suficienţi cu siguranţă îşi face simţită prezenţa în trafic, la film, la cumpărături, etc. În trafic intră cu viteză în intersecţii, încalcă linia continuă (are relaţii la Poliţie) sperând ca civilizaţii din trafic să-i facă loc. Era sa uit…ascultă posturi de radio „de reţea”.

La film, vorbeşte tare, râde ca prostul şi nu înţelege, evident, esenţialul. Atunci când e vorba de cumpărături, alege magazinele scumpe din mall – dacă e vorba de Mârlanul cu bani – sau „dă o fugă până la Viena”, dacă timpul îi permite…

Mârlanul de Timişoara (cu bani) poate fi întâlnit în afaceri, sport, politică şi presă! Cei fără bani nu merită analizaţi, din simplul motiv că pot face un rău mult mai mic societăţii în care trăiesc, spre deosebire de cei favorizaţi de tranziţie.

P.S. Textul acesta a fost uşor inspirat din excelenta campanie dusă, cu ceva timp în urmă, de Radio Guerilla împotriva „faunei urbane” din România.

P.P.S. Postarea nu se referă la cineva anume, dar a fost inspirat de o scenă din trafic la care am asistat azi şi al cărei protagonist este un prost sadea cu bani pe care îl ştiu vag dintr-un context aproape neimportant!

Publicitate